پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226797
سالمندان بخوانند
تاریخ انتشار : 1395/08/04 09:36:55
نمایش : 894
يک کارشناس طب سنتي نکاتي براي حفظ سلامت سالمندان را تشريح کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيد جواد علوي درباره سلامت پيران اظها داشت: براي سلامت پيران و سالمندان بهتر است که از سبزي‌ها، کاهو با ادويه‌هاي گرم مثل دارچين که مصلح آن است مصرف کنند.

به گفته وي برگ چغندر و کرفس و تره، و از ميوه‌ها انجير تازه و خشک و انگور و مويز با مغز گردو و بادام براي افراد پير مناسب است. از موادغذايي ترش به خصوص سرکه اجتناب کنند.

اين کارشناس طب سنتي افزود: آشاميدن شير مفيد است به شرط آنکه بعد از آشاميدن شير در ناحيه کبد و شکم احساس تمدّد (کشيدگي) و نفخ نکنند. موافق‌ترين شيرها، شير بز است.

علوي بيان داشت: شير پخته براي افراد پير بهتر از شير خام است و بهترين شيوه طبخ شير، اين است که سه قسمت شير را با يک قسمت آب مخلوط کرده، با آتش ملايم بجوشانند تا يک چهارم آن بخار شود، سپس با مقداري نبات و يا عسل شيرين کنند و آرام بخورند و اگر در حين پختن شير، مقداري زنجبيل براي کم کردن نفخ در آن بيندازند بهتر است.

وي اضافه کرد: از گرسنه خوابيدن پرهيز کنند، زيرا گرسنه به خواب رفتن سبب از بين رفتن قوت مي‌شود.

اين کارشناس طب سنتي ياداور شد: يبوست يکي از مشکلات اين سنين است و لازم است با غذاهايي مانند خورش مرغ با کلم و چغندر و سوپ جو درمان شود، و اگر با اين تدابير برطرف نشد از انجير خشک جوشانده در ماء العسل و مسهل‌هاي خفيف استفاده شود. خوردن انجير تازه در فصل آن و انجير خيسانده در زمستان، از بهترين چيزها براي نرم کردن شکم است.

علوي خاطرنشان کرد: مالش براي پيران مناسب است و سبب تقويت آنها مي‌شود. به طور کلي ماساژ، ورزش، روغن مالي مناسب و حمام معتدل براي اين گروه مناسب است.

منبع:تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html